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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m21c.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP3W34R/3QM34F8
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m21c/2018/03.07.19.22   (acesso restrito)
Última Atualização2018:03.07.19.22.16 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m21c/2018/03.07.19.22.16
Última Atualização dos Metadados2020:12.07.21.11.14 (UTC) administrator
ISSN2359-0793
Chave de CitaçãoCarvalhoCaldCostCamp:2018:EfNuAx
TítuloEffects of the number of axles on vehicle behavior traversing bump terrain
Ano2018
Data de Acesso13 maio 2024
Tipo de Trabalhoconference paper
Tipo SecundárioPRE PN
Número de Arquivos1
Tamanho638 KiB
2. Contextualização
Autor1 Carvalho, Michelle Soraia de
2 Caldeira, Adélio B.
3 Costa Neto, Ricardo T. da
4 Campos, Caroline G.
Grupo1 MET-MET-SESPG-INPE-MCTIC-GOV-BR
Afiliação1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
2 Instituto Militar de Engenharia (IME)
3 Instituto Militar de Engenharia (IME)
4 Instituto Militar de Engenharia (IME)
Endereço de e-Mail do Autor1 michelle.uerj@yahoo.com.br
2 aldelio@ime.eb.br
3 ricardo@ime.eb.br
4 carolinegoulart@gmail.com.br
RevistaProceeding Series of the Brazilian Society of Applied and Computational Mathematics
Volume6
Número1
Páginase010354
Histórico (UTC)2018-03-07 19:22:48 :: simone -> administrator :: 2018
2020-12-07 21:11:14 :: administrator -> simone :: 2018
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-Chavehalf-car model
passive suspension
vehicle dynamics
ResumoVehicle configurations with the same hull have been developed to survey different military requirements. This procedure reduces RD and production costs, as well as simplifies the logistical supply chain. In this sense, the choice of the number of axles is relevant in the project of military vehicles, modifying the vehicle capabilities to transport soldiers, materials and weapons. This work analyzes the effects of the number of axles on vehicle behavior travelling on a terrain with a step. A half car model is employed to evaluate the 4x4, 6x6 and 8x8 vehicle configurations. All of the wheels have independent and passive suspensions with springs and dampers. The system of ordinary differential equations, which represents the half car model, is solved by a fourth order Runge-Kutta algorithm implemented in SciLab software. The results describe the pitch and bounce displacements of the hull. The influence of the vehicle velocity passing on the bump is also analyzed.
ÁreaMET
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Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreement
agreement.html 07/03/2018 16:22 1.0 KiB 
4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo Alvocarvalho_effects.pdf
Grupo de Usuáriossimone
Grupo de Leitoresadministrator
simone
Visibilidadeshown
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3F35TRS
Lista de Itens Citandosid.inpe.br/bibdigital/2013/10.15.01.34 1
Acervo Hospedeirourlib.net/www/2017/11.22.19.04
6. Notas
NotasTrabalho apresentado no XXXVII CNMAC, S.J. dos Campos - SP, 2017.
Campos Vaziosalternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination doi e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository month nextedition orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype url
7. Controle da descrição
e-Mail (login)simone
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